Stručni skup Županijskog stručnog vijeća školskih knjižničara osnovnih i srednjih škola Koprivničko-križevačke županije "Izazovi i perspektive školskog knjižničarstva: čitanje, zaštita i digitalna stvarnost"
Autor: Adrijana Hatadi, 4. 6. 2025.
Stručni skup Županijskog stručnog vijeća školskih knjižničara osnovnih i srednjih škola Koprivničko-križevačke županije "Izazovi i perspektive školskog knjižničarstva: čitanje, zaštita i digitalna stvarnost" održan je je u Osnovnoj školi „Podolice“ Koprivnica, 2. lipnja 2025.
Ljiljana Vugrinec, knjižničarska savjetnica, Županijska matična razvojna služba, održala je predavanje Zaštita građe u školskoj knjižnici - propisi, mogućnosti, izazovi.
Cilj izlaganja bio je razmotriti svrhu i dostupne načine zaštite građe u školskoj knjižnici. U izlaganju je naveden pregled propisa i zakonskih obaveza zaštite građe, opisane potrebe i mogućnosti zaštite te su iznijeti primjeri dobre prakse. Predavačica je istaknula karakteristike namjenske opreme i sredstava za zaštitu građe te preporuke za korištenje različitih materijala u svrhu zaštite.
Gordana Šutej, stručni suradnik knjižničar savjetnik, OŠ “Ivan Goran Kovačić” Duga Resa ; Ana Sudarević, stručni suradnik knjižničar izvrstan savjetnik, Osnovna škola Dubovac, Karlovac i Zorka Renić, stručni suradnik knjižničar izvrstan savjetnik, Medicinska škola Bjelovar, Bjelovar održale su radionicu Umijeće čitanja: strategije za dublje razumijevanje.
Radionica se temeljila na projektu opisanom u članku Amy Goodman i primjerima timskog poučavanja strategija čitanja u istoimenoj brošuri autorica Renić, Sudarević, Šutej. Prema dosadašnjim istraživanjima najbolje rezultate u poučavanju strategija čitanja postiže se kombinacijom više strategija i njihovom korištenju u različitim predmetima. Na radionici je bilo predstavljeno pet strategija: “Pročitaj oko teksta”, “KIM Vokabular”, “Dvostruki stupac bilješki”, “Recipročno poučavanje” te “VIP-ovi/Sumiraj to”. Sudionici su imali priliku na konkretnim materijalima (tekstovima) vježbati primjenu tih strategija čitanja.
Adrijana Hatadi, stručni suradnik knjižničar izvrstan savjetnik, OŠ „Braća Radić“ Koprivnica, održala je radionicu Kreativnost u doba algoritama.
Cilj radionice bio je osnažiti sudionike za aktivno i kritičko sudjelovanje u digitalnom prostoru kako bi znali postavljati pitanja, donositi informirane odluke i koristiti tehnologiju kao alat, a ne kao okvir koji ih nesvjesno oblikuje. Sudionici su pretraživati vlastiti digitalni otisak koristeći AI alate, generirali stihove i pjesme o temama bliskim školskim knjižničarima uz pomoć alata Suno, isprobali kreiranje videa iz fotografija uz pomoć alata Vidnoz i ilustrirali algoritamski generiran sadržaj (Microsoft Copilot)
Stjepana Kadić, stručni suradnik knjižničar mentor, OŠ Fran Koncelak Drnje, održala je primjer dobre prakse Francuski školski sustav.
Cilj ovoga primjera dobre prakse bio je približiti knjižničarima francuski sustav obrazovanja, čiji su neizostavni dio i školske knjižnice. Škola koju je predavačica predstavila ima cjelodnevnu nastavu pa je dana usporedba s našim školama u cjelodnevnoj nastavi. Tijekom izlaganja naglasila je dobre primjere koje i knjižničari mogu primijeniti u radu s učenicima.
Paula Rajh, stručni suradnik knjižničar, OŠ „Antun Nemčić Gostovinski“ Koprivnica, održala je interaktivno predavanje Digitalno blagostanje za učenike i učitelje.
Predavačica je pohađala ERASMUS+ tečaj „Digital Wellbeing: A New Challenge for Students and Teachers” koji se održao u Beču. Knjižničarima iz svojeg Županijskog stručnog vijeća predstavila je naučeno kroz predavanje i dvije radionice na kojima je sudjelovala. Često nismo ni svjesni koliko tehnologija utječe na naše mentalno i fizičko zdravlje. Učitelji i stručni suradnici gotovo svakodnevno upotrebljavaju tehnologiju u nastavi pa učenici stječu dojam da je za svaki zadatak potrebna aplikacija i da su bez njih bespomoćni. Ovo predavanje i kratka radionica trebala je potaknuti školske knjižničare kako što racionalnije koristiti pametni telefon.
Maja Baksa, stručni suradnik knjižničar, Srednja škola "Ivan Seljanec", predstavila je Hrvatsku udruga školskih knjižničara, dobrobiti članstva te način učlanjivanja.
Skup je trajao 7 sati, a ocijenjen je ocjenom 4,95. Prisustvovala su 24 sudionika.
« Lipanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |