Čitanje ne poznaje granice/Branje ne pozna meja projekt je za promociju čitanja i nacionalnog identiteta te razvoja različitih vrsta pismenosti. Pokrenut je povodom Europske godine čitanja naglas (2013.)
Nositelji projekta:
HKD, Sekcija za školske knjižnice
ZBDS, Sekcija za šolske knjižnice
Autori projekta:
Mirjana Čubaković, OŠ Budaševo-Topolovac-Gušće
Mirjam Klavž Dolinar, OŠ bratov Polančičev, Maribor
Voditelji projekta:
Republika Hrvatska: Mirjana Čubaković, OŠ Budaševo-Topolovac-Gušće
Republika Slovenija: Leonida Babič, OŠ Starše
Trajanje projekta:
Tijekom školske godine
Partneri u projektu:
Osnovne i srednje škole Republike Hrvatske
Osnovne i srednje škole Republike Slovenije
Svrha projekta:
Osnovna svrha projekta je unaprijediti čitanje i razumijevanje pročitanog poticanjem čitanja naglas, pridobiti djecu kako bi svakodnevno čitala s voljom i radošću i tako stekla naviku svakodnevnog čitanja, odnosno učenja. Provedbom projekta važno je poticati im znatiželju kako bi se aktivno i kvalitetno uključivali u istraživanje nepoznatog služeći se različitim informacijskim izvorima. Promicati hrvatski identitet.
Ciljevi projekta:
⋄ promicanje i poticanje čitanja naglas
⋄ unaprjeđivanje čitalačkih sposobnosti i vještina
⋄ razvijanje svijesti o važnosti i utjecaju čitanja naglas
⋄ razvoj različitih vrsta pismenosti
⋄ promocija hrvatske dječje književnosti, jezika, povijesti i kulture
⋄ upoznavanje djela slovenske dječje književnosti, jezika, povijesti i kulture
⋄ bogaćenje vokabulara i razvoj kritičkog mišljenja
⋄ kreativno i suradničko korištenje Informacijsko-komunikacijske tehnologije
⋄ ovladavanje metodama istraživačkog rada
⋄ unapređivanje vještina i sposobnosti javnog nastupa
⋄ promocija europskog identiteta
Obrazloženje cilja:
S učenicima uvježbavati različite tehnike čitanja s ciljem poboljšanja brzine, točnosti i izražajnosti čitanja i razumijevanja pročitanog. Bogatiti učenički vokabular i razvijati kritičko mišljenje. Razvijati njihova znanja i sposobnosti u različitim vrstama pismenosti. Kroz međupredmetno povezivanje, uz suvremene metode rada, rasterećivati učenike. Razvijati ljubav prema pisanoj riječi i promovirati nacionalni identitet. Upoznavati knjiženost i kulturu susjedne zemlje. Unaprijediti metode istraživačkog rada i javnog nastupa.
Očekivani ishodi/postignuća:
Učenici će unaprijediti tehnike i vještine čitanja, steći naviku svakodnevnog čitanja i učenja. Govorenjem i pisanjem izreći vlastito mišljenje, doživljaj, stav. Unaprijediti će svoja znanja, vještine u različitim vrstama pismenosti. Kritički će razmišljati o pročitanom i doživljenom te bogatiti vokabular. Upoznati će slovensku književnost za djecu i mlade i promovirati hrvatsku dječju književnost. Upoznati će slovensku povijest, kulturu i znamenitosti i promovirati hrvatsku. Ovladati će metodama istraživačkog rada i unaprijediti javni nastup.
Očekivani rezultati:
Razvoj kompetencija za cjeloživotno učenje i priprema učenika za tržište rada.
Način realizacije:
Projekt se provodi u hrvatskim i slovenskim školskim knjižnicama. Na početku školske godine voditelji povežu dvije škole (hrvatsku i slovensku) u partnerstvo, nakon čega slijedi njihova suradnja na provedbi projekta. U hrvatskim se školama čitaju prijevodi slovenskih autora, a u slovenskim hrvatskih autora. Književna djela čitaju se naglas i povezuju s Nastavnim planom i programom. Sudjeluju cijeli razredi, interesne skupine i nastavno osoblje. Projekt pored čitanja i obrade književnog djela sadrži i istraživački rad u kojem učenici istražuju povijest, kulturu i znamenitosti kraja škole partnera. Škole partneri same dogovaraju koja će djela čitati, koji će razredi/interesne skupine sudjelovati te kada i gdje će organizirati završnicu. Na završnom susretu jedni drugima predstave svoj kraj i školu, prezentiraju djela koja su čitali i aktivnosti kojima su čitanje popratili, međusobno se bolje upoznaju te razmjene iskustva i dojmove. Škola domaćin organizira turističko razgledavanje mjesta kako bi učenici upotpunili svoja istraživanjem, stečena znanja.
Oblik rada:
Redovna nastava, INA, dopunska, dodatna nastava
Metode rada:
Suradničko učenje, timski rad, rad u paru, radionice.
Moguće poteškoće:
Nedostatak knjiga, nemogućnost pristupa internetu, financiranje puta na završnicu projekta.
Način praćenja i provjere ishoda/postignuća:
Izvješća sudionika, portfolio radova, javni nastupi, web projekta, web sudionika i ostali lokalni mediji. Vrednovanje i samovrednovanje u grupama i individualnom radu.
Financiranje:
Sudionici u projektu, osnivači i njihovi partneri.
Projekt u brojkama:
2013./2014.
Dvije škole
2014./2015.
12 škola
2015/2016.
1243 učenika, 75 učitelja, 49 knjižničara, 48 škola
2016./2017.
1625 učenika, 105 učitelja, 65 knjižničara, 68 škola
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |