Voditeljice Županijskog stručnog vijeća Zagreb I.:
Kristina Nikić, stručna suradnica knjižničarka
e-mail: kristina.nikic1@skole.hr
Voditeljice Županijskog stručnog vijeća Zagreb II.:
Daria Jurič, stručna suradnica mentorica
e-mail: darijajuric6@gmail.com
Izvješće
Autor: Adela Granić, 12. 6. 2017.
Izvješće sa županijskog stručnog vijeća knjižničara osnovnih škola Grada Zagreba 10. siječnja 2017.
Tema skupa: ČITALAČKA PISMENOST I UPORABA ONLINE ALATA U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI
Županijsko stručno vijeće osnovnoškolskih knjižničara grada Zagreba održano je u 10.siječnja2017. godine u OŠ braće Radić, Botinec. Prisustvovalo je 44 knjižničara. Na početku skupa sve nazočne knjižničare pozdravila je voditeljica Županijskog stručnog vijeća Ružica Rebrović-Habek te ih upoznala s programom skupa.
Početkom ove školske godine došlo je do promjena voditelja ŽSV. Također dugogodišnja savjetnica u AZOO kolegica Biserka Šušnjić otišla je u mirovinu i njezino mjesto još nije nitko primljen.
Kolegica Darija Jurič, pročitala je pismo koje nam je poslala kolegica Jadranka Tukša, Vanjska suradnica za stručne suradnike školske knjižničare pri AZOO, budući da ona nije mogla nazočiti skupu. Sve sudionike pozdravio je i ravnatelj škole prof. Darko Štimac i upoznao ih s poviješću škole.
Kolegica Darija Talić knjižničarka OŠ Tina Ujevića, predstavila je rad svoje knjižnice s naglaskom na projekte i izvannastavne aktivnosti. Predstavila je seminar Kreativno&kritičko mišljenje u kojem je sudjelovala u 10.mjesecu u Sevilli i koji je dio edukacije za rad s darovitim učenicima u Erasmus+ projektu „Gotov(a) sam, a što sad?“ Ukratko je predstavila znanstveno-stručni skup s međunarodnom suradnjom „Dijete, knjiga i novi mediji“ koji je održan u Splitu 22. i 23.9.2016. na Filozofskom fakultetu te svoj primjer prakse kao dio izlaganja u sekcijama.
Kolegica Zdenka Bilić knjižničarka iz OŠ Otok, dugogodišnja voditeljica našeg aktiva, iako je otišla u mirovinu, održala je izvrsno predavanje Davnina u Pričama iz davnine - prikaz projekta.
Kolegice Darija Jurič, iz OŠ Josipa Račića i Ružica Rebrović-Habek, iz OŠ braće Radić,Botinec održale su predavanje On line učenje/usavršavanje školskog knjižničara
Ciljevi ovog izlaganja bili su upoznati prisutne s njihovim iskustvima u izradi i korištenju digitalnih materijala u školskoj knjižnici, zatim učenje i dijeljenje informacija pomoću Webinara i mogućnosti i korištenje Carnetovog e –labaratorija.
Emica Calogjera Rogić urednica za hrvatski jezik u Školsko knjizi održala je predavanje na temu Pluriperspektivističko čitanje lektirnih djela koje je bilo uvod u dvije radionice koje su slijedile.
U uvodnom dijelu predavanja navode se najnovije informacije o čitalačkim navikama u Hrvatskoj i svijetu, komentiraju rezultati PISA testiranja te daje kratak osvrt na Nacionalnu strategiju poticanja čitanja, razmatra se funkcija lektire u školi, načini obradbe lektire, nove metode u obradbi književnih djela, kako aktualizirati klasike i istovremeno razvijati čitalačku pismenost, zatim se objašnjava metoda pluriperspektivističkog čitanja.
Pluriperspektivističko čitanje jest strategija čitanja koja vodi čitatelje kroz čitanje teksta s različitih stajališta omogućujući im da razmotre drugačije načine razmišljanja o istoj temi osim isključivo vlastitog. Prednosti strategije pluriperspektivističkog čitanja su što ova strategija čitanja povećava broj jednako vrijednih različitih zaključaka i generalizacija koje se mogu iščitati iz zadanog teksta, učenici čitaju s većim emocionalnim angažmanom i razvijaju empatiju za stajališta koja su različita od njihovih vlastitih, učenicima je ponuđena struktura prema kojoj ponovno čitaju tekst kako bi uočili i izdvojili ideje i informacije koje su u prvom čitanju previdjeli te tako postaju vještijima u izdvajanju posebnih informacija koje se odnose na alternativne načine razumijevanja teksta, ova strategija može se primijeniti u nastavi u osnovnoj i u srednjoj školi na najrazličitijim vrstama tekstova.
U radioničkom dijelu strategija pluriperspektivističkog čitanja primijenili smo u obradi teksta Djevojčica iz Afganistana, prema definiranim obrazovnim ishodima:
- prepoznavati diskriminativne elemente u lektirnim djelima
- biti senzibilizirani za probleme diskriminacije, netolerancije, omalovažavanja, vrijeđanja, neprihvaćanja i sl.
- zaključiti koji bi bili mogući uzroci tih problema i predvidjeti posljedice takvog ponašanja
- razvijati kritičko mišljenje
- razvijati kompetencije građanskoga odgoja
Kolega Dejan Šiptar, dipl.knjiž iz OŠ Josipa Badalića održao je dvije radionice na temu Gamifikacija obrazovnog procesa.
Predstavio je rad s učenicima kroz primjenu elemenata igara. Bilo je nešto malo teorije, ali više se fokusirao na prezentaciju online alata, a posebice na sudjelovanje polaznika u aktivnostima koje je sam izradio.
Sudionici skupa izuzetno povoljno su se izrazili o ovakvom načinu rada. Smatrali su da su obrađene teme na skupu korisne i primjenjive u praksi.
Ovdje možete preuzeti Izvješće s ovog skupa.


« Travanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |