PDP
Autor: Adela Granić, 21. 2. 2022.
Sažeci primjera dobre prakse 2. sesija
Svaka sesija sastoji se od četiri primjera dobre prakse i održat će se u utorak, 29. 3. 2022. od 12:45 i ponoviti u srijedu 30. 3. 2022. u 8:00 sati.
1. primjer dobre prakse
Knjigu traži, sebe nađi!
Marija Purgar
OŠ “Grigor Vitez”, Osijek
Adrijana Leko
OŠ “Grigor Vitez”, Osijek
Sažetak
Na prijedlog Ministarstva kulture i medija Vlada RH proglasila je 2021. godinu Godinom čitanja. Ovim primjerom dobre prakse Knjigu traži, sebe nađi! prikazana je jedna od aktivnosti školskog projektnog dana posvećenog poticanju čitanja u kojem su uspješno povezane međupredmetne teme koje su prethodno implementirane u Godišnji plan i program rada školske knjižnice. Predstavljena je metoda knjigolova koja je primjenjiva učenicima svih uzrasta, od predškolaca i učenika razredne nastave do srednjoškolaca i maturanata. Metoda se sastoji od rješavanja različitih zadataka koji učenike potiču na fizičko traganje u školskom dvorištu za određenim knjigama, čitanja kraćih cjelovitih djela ili odabranih ulomaka te rješavanja zadataka temeljenih na pročitanom sadržaju. Dolaskom do rješenja zadatka učenici otkrivaju dio cjelovite slagalice, a otkrivanjem svih dijelova dolaze do konačnog cilja. Dijelovi metode temelje se na rješavanju zagonetki, čitanju skrivenih poruka napisanih nevidljivom tintom, dešifriranju poruka, primjene Cezarove šifre i Morseovog koda te otključavanju lokota. Prikazani su digitalni alati korišteni u ovom projektu kao što su Snote, QR code Monkey, Genial.ly te rezultati ankete provedene među sudionicima po završetku knjigolova izrađene u MS Office formsu. Primjer dobre prakse kroz kratak teorijski prikaz i većinsku praktičnu primjenu pokazuje suvremeni pristup poticanju čitanja kroz igru, opuštenu atmosferu i zabavu uz upotrebu odabranih i namjenski izrađenih digitalnih sadržaja koji povezuju navedene predmetne i međupredmetne teme.
2. primjer dobre prakse
Školska knjižnica – mjesto promicanja održivog razvoja u radu s učenicima s posebnim potrebama
Gordana Gregurović Petrović
OŠ Augusta Cesarca, Krapina
Sažetak
Unutar škole školska knjižnica djeluje kao otvoreno i sigurno središte za poučavanje i učenje. Osiguravanjem pristupa raznolikoj građi i aktivnostima omogućuje svim učenicima, dakle i učenicima s posebnim potrebama (darovitim učenicima i učenicima s teškoćama) stjecanje vještina za cjeloživotno učenje. Usmjeravajući se na učenike i njihove potrebe, školska knjižnica podupire, proširuje i individualizira kurikul pružajući pri tom odgovarajuću pomoć i podršku. Provođenjem aktivnosti usmjerenih na promicanje zelene pismenosti i održivog razvoja pomaže i u prilagodbi novim društvenim okolnostima. Navedeno pokazuju radionice „Misli, djeluj i živi zeleno!“ i „Pucati od zdravlja kao gora – uz održivo baš je fora!“ ostvarene suradnjom stručnih suradnica škole – knjižničarke i edukacijske rehabilitatorice u kojima su sudjelovali učenici s posebnim potrebama 6. razreda. Radionicama su obuhvaćeni sadržaji nastavnog predmeta Prirode u suodnosu sa sadržajima međupredmetnih tema Održivi razvoj, Učiti kako učiti i Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije te njihovih odgojno-obrazovnih ishoda i očekivanja. U cilju razumijevanja pojma održivosti učenici su poučavani i poticani na odgovorno ponašanje čime doprinose očuvanju prirodnih bogatstava, bioraznolikosti te ljudskog zdravlja i blagostanja. Resursi školske knjižnice, interdisciplinarni pristup i primjena digitalnih alata doprinijeli su stjecanju novih znanja, zadovoljstvu, interesu i odgovornosti učenika za vlastito učenje i promicanju održivog razvoja. Školska knjižnica je pružanjem pomoći i podrške učenicima s posebnim potrebama u stjecanju znanja i vještina potrebnih za inkluzivno obrazovanje, društvenu uključivost i osobni razvoj ujedno ostvarila svoju ulogu u – poučavanju i učenju za sve.
3. primjer dobre prakse
Moja i tvoja prava
Koraljka Mahulja-Pejčić
Osnovna škola Ivana Zajca
Sažetak
Građanski odgoj i obrazovanje promiče nenasilje, toleranciju i solidarnost te kod učenika razvija ljudske vrijednosti koje se temelje na prihvaćanju i uključivanju različitosti te poštovanju ljudskih prava. Pritom se ističe važnost tolerancije, ljubaznosti, poštovanja prema sebi i drugima te važnost preuzimanja aktivne uloge u zagovaranju ljudskih prava. Važna dimenzija Građanskog odgoja i obrazovanja jest poučiti mlade kako stečena znanja i vještine primijeniti u svakodnevnom životu.
Radionica Moja i tvoja prava samo je jedan primjer kako s učenicima govoriti o dječjim pravima te kako ih naučiti da poštuju, primjenjuju i promoviraju dječja prava.
Radionica se provodi s učenicima petog razreda.
4. primjer dobre prakse
Tjedan tolerancije u Osnovnoj školi Kneževi Vinogradi
Ivana Norac
Osnovna škola Kneževi Vinogradi
Sažetak
Cilj je ovoga rada prikazati načine obilježavanja Međunarodnoga dana tolerancije kao preduvjeta za miroljubivu zajednicu. U multikulturnoj sredini tolerancija je temelj odnosa i komunikacije među pojedincima. Obilježavanje u Osnovnoj školi Kneževi Vinogradi traje tjedan dana, s ishodištem u knjižnici, a s ciljem slavlja poštivanja različitosti i međusobnoga uvažavanja. Sudionici u aktivnostima usavršavaju vještine nenasilne komunikacije i miroljubivoga ponašanja. Sukladno uzrastu učenika, održavaju se radionice na teme suradnje unatoč sličnostima i razlikama, razvijanja svijesti o ravnopravnosti spolova, predrasuda i stereotipa, prevencija tučnjave i nasilnoga ponašanja, zatim vizualnim predstavljanjem tolerancije kritičkim izražavanjem, kritičkim gledanjem igranih i animiranih filmova te stvaranjem slike o sebi i pripadnosti društvu. Učenički radovi, kao proizvod kreativnih aktivnosti, izloženi su u školi i u školskoj knjižnici te na taj način podsjećaju učenike na miroljubivo i tolerantno ponašanje.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |