PDP
Autor: Adela Granić, 22. 2. 2022.
Sažeci primjera dobre prakse 1. sesija
Svaka sesija sastoji se od četiri primjera dobre prakse i održat će se u utorak, 29. 3. 2022. od 12:45 i ponoviti u srijedu 30. 3. 2022. u 8:00 sati.
1. primjer dobre prakse
Obrnutom učionicom do znanja
Davorka Lovrić Vlašić
OŠ Ivan Goran Kovačić, Gora, Petrinja
Sažetak
Primjerom dobre prakse prikazuje se povezanost međupredmetnih tema i odgojno-obrazovnih ishoda nastavnog predmeta Geografije.
Obrnuta učionica metoda je aktivnog učenja prema kojoj se učenici samostalno, kod kuće, upoznaju s nastavnim sadržajima. Na nastavnom satu proširuju i produbljuju znanje kroz vježbe i primjenu informacijske i komunikacijske tehnologije. Aktivnosti su usmjerene na učenike, a knjižničarka i učiteljica samo su voditelji i mentori koji učenicima daju kvalitetnu povratnu informaciju i potiču učenike na samostalno učenje.
2. primjer dobre prakse
Suradničko učenje i međupredmetno povezivanje
Marija Gajski
OŠ Ivana Mažuranića, Zagreb
Sažetak
Dvogodišnji projekt „Voda-izvor i nositeljica života“ koji se provodio u OŠ Ivana Mažuranića u Zagrebu primjer je timskog rada i angažmana svih učenika i učitelja škole. Učitelji su poticali znatiželju učenika obrađujući temu vode u okviru redovne nastave ili izvannastavnih aktivnosti tijekom školskih godina 2019./2020. i 2021./2021.
Organizirani su integrirani dani i tjedni u sklopu kojih su napravljene i interdisciplinarne radionice u kojima su surađivali učitelji različitih predmeta, pripremljena je izložba u predvorju škole, virtualna izložba, a rezultati su objavljeni i u virtualnoj knjižnici „Tajne male knjižnice“.
Svrha projekta bila je naučiti učenike na inovativan i poticajan način vrijednosti voda kako bi aktivno sudjelovali u očuvanju prirode s naglaskom na vodu jer razumijevajući prirodu i njezine zakonitosti, potičemo ih na aktivno sudjelovanje u očuvanju prirode reciklažom, štednjom vode i drugih održivih izvora energije.
Voditeljice (knjižničarka i profesorica Biologije i Kemije) su pripremale ideje prema kurikulumu za sve predmete i razrede i koordinirale projekt sudjelujući u provođenju nekih aktivnosti. Projekt je osmislila knjižničarka te je učiteljima pripremala materijale i literaturu za aktivnosti s učenicima.
3. primjer dobre prakse
Knjižnica in medias res: međupredmetne teme u školskoj knjižnici
Snježana Kovačević
Osnovna škola Zlatar Bistrica
Sažetak
Člankom „Knjižnica in medias res: međupredmetne teme u školskoj knjižnici“ želi se prikazati kako se međupredmetne teme u nastavnom procesu mogu provoditi i implementirati u planu i programu školske knjižnice.
Također, ovim primjerom dobrog iskustva nastoji se potaknuti školske knjižničare na provođenje sličnih aktivnosti u školskoj knjižnici i upoznati ih s prigodnim digitalnim alatima koji se pri tome mogu koristiti. Naime, školska knjižnica OŠ Zlatar Bistrica često surađuje s različitim nastavnim predmetima kao što je Hrvatski jezik, Geografija, razredna nastava, Engleski jezik, Likovna kultura, Priroda i društvo i drugi. S obzirom na to, tijekom prošle i ove školske godine proveden je velik broj sati, radionica i aktivnosti u kojima su se nastavni sadržaji iz različitih predmeta integrirali i inkorporirali u djelatnost školske knjižnice na međupredmetni način što je dovelo do raznovrsnosti u poučavanju i učenju u školskoj knjižnici. Učenici su se uključivali u aktivnosti kao što je: obilježavanje važnih datuma i obljetnica, u radionice, u kreativnu obradu lektire, u projekte, u mrežne sastanke i drugo, a učitelji su tijekom spomenutih aktivnosti poboljšali suradnju sa školskom knjižnicom i knjižničarkom što je dovelo do dinamičnijeg i kreativnijeg načina poučavanja. Tijekom aktivnosti nastali su brojni obrazovni digitalni sadržaji jer smo često koristili obrazovne digitalne alate i platforme kako bi rezultati rada učenika ostali trajno zabilježeni i kako bi se mogli koristiti i u budućim generacijama, a to su: digitalni posteri i plakati, e-knjige i e-brošure, prezentacije, video zapisi, fotografije, nastavni listići, kvizovi i drugo.
4. primjer dobre prakse
BrickStorm - FIRST LEGO League - RePlay
Jelena Kelava Medaković
OŠ Špansko Oranice, Zagreb
Sažetak
BrickStorm je ime skupine učenika OŠ Špansko Oranice koja se priprema za nastup na međunarodnom natjecanju FIRST LEGO League. Ovo natjecanje u Hrvatskoj organizira Hrvatski robotički savez, a sudionici se natječu u četiri kategorije: robotska igra, tehnički intervju, projekt i temeljne vrijednosti. Pripreme za natjecanje uvode učenike u STEM područje, razvijaju kritičko mišljenje, potiču rješavanje problema, inovativnost, kreativnost i prije svega jačaju timski duh kojemu je osnovni cilj doprinos vlastitoj lokalnoj zajednici.
Tim BrickStorm 2020./2021. prvi je put nastupio na FIRST LEGO League i već se može pohvaliti osvajanjem nagrade Core Values na međunarodnom FIRST LEGO League Regia Adria natjecanju.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |