PDP
Autor: Adela Granić, 1. 1. 2021.
Sažeci primjera dobre prakse AM-4 i PM-4 Održavaju se prijepodne i popodne
Svaka sesija sastoji se od četiri primjera dobre prakse i održvaju se prijepodne, a ponavljaju popdne.
Ova prijepodnevna sesija ima oznaku AM-4, a popodnevna PM-4. Iako sesije imaju različite oznake, riječ je o istoj grupi primjera dobre prakse. Stoga, ako ste prijepodne odabrali sesiju AM-4 za popodnevnu odaberite neku drugu.
1. primjer dobre prakse
Uspjeh za sve: obilježavanje 60. obljetnice Škole za medicinske sestre Vinogradska
Knjižničar kao organizator svečane školske proslave
Milica Mikecin
Škola za medicinske sestre Vinogradska
Sažetak
U okviru proslave 60. obljetnice Škole za medicinske sestre Vinogradska pod nazivom Uspjeh za sve školska je knjižničarka bila voditeljica organizacijskog odbora, a školska knjižnica središnje mjesto odakle se planirao i vodio cjelokupan projekt proslave. Timskim je radom na tom projektu provedeno mnoštvo različitih aktivnosti od radionica o očuvanju zdravlja i sestrinstvu, koje su održane u nekoliko zagrebačkih srednjih i osnovnih škola te vrtića, preko izrade filma, videa, plakata, izložaba, časopisa i ljetopisa Škole pa do svečane priredbe na kojoj je uz učeničke umjetničke nastupe upriličena i revija povijesnih medicinskih uniformi. Uloga knjižničarke kao voditeljice projekta bila je planiranje, organiziranje i koordiniranje rada svih sudionika proslave ‒ učenika, nastavnika i vanjskih suradnika ‒ u svrhu uspješnog obilježavanja svečane obljetnice.
2. primjer dobre prakse
Romska knjižnica u nastajanju
Gordana Rešicki Degoricija
Tehnička škola Kutina
Sažetak
Program Ujedinjenih naroda za razvoj (UNDP) - Razvojni programi Hrvatska, u okviru projekta „Zajedno za bolje-socijalno uključivanje Roma”, provodio je na području grada Kutine u razdoblju 2015./2016.g. niz aktivnosti vezanih uz socijalno uključivanje, kulturnu razmjenu i obrazovno osnaživanje pripadnika romske manjine. 2016.godine školska knjižnica Tehničke škole Kutina priključuje se aktivnostima vlastitim projektom „Romska knjižnica u nastajanju“. Projekt je započet i predstavljen lokalnoj zajednici književnom večeri u Mjesecu hrvatske knjige, posvećenoj romanu Nebojše Lujanovića Oblak boje kože, koji problematizira povijest Roma i njihove sudbine u ovim krajevima, nastavljen pričaonicama za predškolsku i školsku djecu nižih razreda osnovne škole te akcijama prikupljana knjiga. Kako bi se sačuvao izvorni govor kutinskih Roma Bajaša, u sklopu projekta pokrenuto je i snimanje audiovizualnoga rumunjsko bajaškog rječnika. U okviru projekta snimljen je i dokumentarni film Korita-Skӑldrӑ koji je na festivalu etno filmova u Đakovu 2016. g. žiri nagradio posebnim Srcem Slavonije. Grad Kutina započinje izgradnju društvenog doma u romskom naselju 2013. godine. Prostor je dovršen, ali za sada prazan i planira ga se ispuniti prikladnim sadržajima. Željeli bismo da prvi predmeti u domu budu baš knjige, da djelovanje prostora započne takvim vrijednim kulturnim sadržajem kao što je knjižnica. Osnovna namjena nove knjižnice bila bi obrazovno i kulturno osnaživanje pripadnika romske manjine, ali ona bi kao i sve knjižnice trebala biti i mjesto upoznavanja, međukulturne razmjene i suživota.
3. primjer dobre prakse
Književni program „Rijeka riječi“
Sandra Vidović
Prva riječka hrvatska gimnazija
Treću godinu za redom u školi provodimo projekt pod nazivom „Rijeka riječi“ čiji je cilj poticanje čitanja u suradnji s Gradom Rijeka i neformalnom književnom skupinom RiLit. U sklopu projekta u školi gostuju uglavnom lokalni književnici koji u razgovoru s učenicima predstavljaju sebe i svoja književna ostvarenja. Moderatori susreta su učenici koji se prije gostovanja moraju upoznati s književnim opusom naših gostiju. Projekt je izuzetno dobro prihvaćen od strane učenika, ali i naše lokalne zajednice.
4. primjer dobre prakse
Tradicija i suvremeno vrijeme
Sanja Novak
Tehnička škola Čakovec
Sažetak
Primjeri dobre prakse iz školske knjižnice Tehničke škole Čakovec pokazuju da školska knjižnica kao centar informacija i multimedijalnosti zauzima središnje mjesto u suvremenoj školi. Školski knjižničar ima mogućnost uvođenja i korištenja neformalnih i inovativnih metoda učenja, nudi različite oblike suradničkog učenja i time stvara pozitivne promjene te utječe na kvalitetu odgojno–obrazovnog procesa. Osmišljavajući nove usluge, nove programe za učenike, korisnike knjižnica, uz primjenu nezaobilaznih suvremenih tehnologija, ne odričući se onoga što jesmo, tradicije i svega „staromodnoga“ (knjige) što je dobro, možemo stvoriti mlade ljude koji će znati razmišljati svojom glavom, umjeti primijeniti naučeno i stvoriti nešto novo. Suvremeni svijet počiva na tradiciji, a tradicija je dobra ako ide ukorak sa suvremenim svijetom.
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |