PDP
Autor: Adela Granić, 2. 1. 2021.
Sažeci primjera dobre prakse AM-3 i PM-3 Održavaju se pripodne i popodne
Svaka sesija sastoji se od četiri primjera dobre prakse i održvaju se prijepodne, a ponavljaju popdne.
Ova prijepodnevna sesija ima oznaku AM-3, a popodnevna PM-3. Iako sesije imaju različite oznake, riječ je o istoj grupi primjera dobre prakse. Stoga, ako ste prijepodne odabrali sesiju AM-3 za popodnevnu odaberite neku drugu.
1. primjer dobre prakse
U ritmu čitanja
Ruža Jozić
Gimnazija Sesvete, Sesvete – Zagreb
Sažetak
Sukladno Nacionalnoj strategiji poticanja čitanja, školska je knjižničarka u suradnji s predmetnim nastavnicima izradila Godišnji program za poticanje čitanja u školskoj knjižnici, kojim želimo potaknuti učenike da više čitaju, da se aktivno uključe u čitanje beletristike, nobelovaca, klasika svjetske književnosti, kao i znanstveno-popularnih knjiga iz različitih nastavnih predmeta i područja znanja. Konkretni ciljevi ove aktivnosti su: doprinos razvoju kulture čitanja i čitanja iz zadovoljstva, vlastitim odabirom knjiga za čitanje, kao i preporukom svojih nastavnika i vršnjaka koji uživaju u čitanju. Čitanje uopće, i književnih i neknjiževnih tekstova, pridonosi ostvarivanju zadaća čitateljskog odgoja i izgrađivanju aktivnog čitatelja. Čitanje je posebno važno u nastavnim predmetima u kojima stručni tekstovi imaju važnu ulogu (biologija, kemija, fizika i matematika), a kompetencija čitanja za stručni jezik elementarni je dio svake stručne kvalifikacije. Zato čitanje stručnih ili znanstveno-popularnih knjiga omogućuje učeniku stjecanje raznih stručnih i znanstvenih informacija, što vodi ka cjeloživotnom obrazovanju.
2. primjer dobre prakse
Herman Potočnik ili Istra u svemiru
Elda Pliško Horvat
TSŠ-S.M.S.I. Dante Alighieri Pula-Pola
Sažetak
Projekt Herman Potočnik ili Istra u svemiru predstavlja model istraživačkog učenja u kojem sudionici timski provode aktivnosti u novom problemskom okruženju. Postavljanjem pitanja i iznošenjem problema stvorio se okvir za provedbu praktičnog dijela projekta i analizu rezultata dobivenih po njegovu izvršenju. Eksperimentalni dio projekta (lansiranje sonde u bliski svemir), odrađen u suradnji s Astronomskom udrugom Vidulini, zahtijevao je složene predradnje (računalna simulacija leta, dozvola Hrvatske kontrole zračne plovidbe, detaljan opis opreme za sondu, nabava) i od učenika kvalitetno planiranje i provedbu složene tehničke misije kao i osobnu odgovornost u timskom radu.
3. primjer dobre prakse
Voliš li čitati?
Kristina Nikić
Škola za primalje, Zagreb
OŠ grofa Janka Draškovića, Zagreb
Sažetak
Danas se često stvara prividna isključivost između čitanja i zabave. Čitanje iz užitka gubi na snazi kao aktivnost kojom se ispunjava slobodno vrijeme i koja dovodi do ispunjenja, ali to nije izričit problem učeničke generacije, nego društva u cjelini. Pitanja poput Koliko učenici čitaju? postala su vrlo česta u današnjem društvu, a na pitanje Što uopće učenici čitaju? najčešće se daje odgovor ono što moraju, to jest lektiru. Iako se u školskim knjižnicama primarno posuđuje lektira, a to ostavlja dojam da je čitača među školskom populacijom sve manje, bilo je zanimljivo provesti anketu o čitateljskim navikama učenika prvoga razreda srednje strukovne škole čije rezultate i analizu predstavljam. Anketa je provedena na satu hrvatskoga jezika, a i osmišljena je u suradnji s profesoricom hrvatskoga jezika. Ukupno je bilo 21 pitanje, a anketu je ispunilo 42 učenika dvaju razrednih odjela prvoga razreda srednje škole. Učenici škole dolaze iz različitih gradova pa tako i iz različitih škola. Nakon prikupljanja i obrade rezultata, učenicima su predstavljeni rezultati ankete te se kroz razgovor s učenicima došlo do raznih zaključaka o njihovim čitalačkim navikama, mišljenju o knjižnici i knjigama te slično. Nakon sata analize rezultata učenici su izrađivali digitalne ili klasične plakate naslova Volim čitati te ih izložili na školskom hodniku.
4. primjer dobre prakse
Dan Indije
Svjetlana Dupan
Industrijsko-obrtnička škola Slatina
Sažetak
Svrha prezentacije primjera dobre prakse „Dan Indije u IOŠ Slatina“ je dati ideju i prijedloge radionica koje se mogu realizirati tijekom tematskog projektnog dana.
„Dan Indije u IOŠ Slatina“ je školski projekt koji je realiziran kao sastavni dio manifestacije „Dani indijske kulture u Slatini“, a ujedno je bio i jedna od aktivnosti povodom Dana Industrijsko-obrtničke škole Slatina u rujnu 2018. godine.
Ovaj se projekt može realizirati kroz različite nastavne predmete odnosno predmetna područja, obuhvaća brojne međupredmetne teme i daje mogućnost međupredmetne suradnje. Pristup temi je multidisciplinaran, projekt nudi raznovrsne aktivnosti i metoda rada i stoga može biti zanimljiv na svim razinama obrazovanja odnosno poučavanja i može se uklopiti u sve predmetne kurikulume. U osnovnim ili četverogodišnjim srednjim školama i gimnaziji tema projekta može poslužiti kao ideja za predmetni, razredni ili školski projekt koji se može realizirati kroz duže ili kraće razdoblje.
Posebno zahvalan i zanimljiv projekt može biti u obrtničkim školama gdje učenici kroz teorijsko i praktično upoznavanje s indijskom kulturom upoznaju različite aspekte života i stječu nova znanja o svojoj struci percipirana na zanimljiv način. Svakako valja napomenuti da se na sličan način mogu prezentirati i sve druge kulture svijeta.
Krajnji je cilj ovog projekta upoznavanje nepoznatog, širenje tolerancije i prihvaćanje različitosti.
Projekt je realiziran kroz različite radionice koje su vezane uz općeobrazovna ili stručna područja i nastavne predmete: Likovnu kulturu, Matematiku, ugostiteljstvo, Glazbenu kulturu, Obradu drveta, Etiku, Katolički vjeronauk, Povijest, CNC operatere, Strojarstvo, Ekonomiju i trgovinu, Engleski jezik i ostale strane jezike, Hrvatski jezik, Tjelesnu i zdravstvenu kulturu te uslužne djelatnosti krojača i frizera.
Kroz projekt su ostvareni brojni ishodi na razini aktivnosti i teme, ishodi predmeta te ishodi međupredmetnih područja.
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |