preskoči na sadržaj

Školski knjižničari Republike Hrvatske

Vijesti

Radionice

Autor: Adela Granić, 7. 1. 2021.

Sažeci radionica od 1. do 5.

Održavaju se prijepodne

Radionica broj 1

Upoznajte Mendeljejevljeve pse

Amadea Draguzet

Osnovna škola Stoja, Pula

Sažetak

Kao i do sada školski knjižničar ostvaruje veći dio svoje uloge kroz suradnju s učiteljima, a posebno u trenutku kada se uvode korijenite promjene u načinima poučavanja i kada se i učiteljima pa samim time i knjižničarima daje veća autonomija obrade kurikulumskih sadržaja. Upravo je sada trenutak da se školski knjižničari kao svestrani istraživači znanja bilo preko međupredmetnih tema bilo samim usvajanjem novih metoda, što bi ih trebalo potaknuti na stvaranje još novijih, trebaju što više uključivati u kreiranje samog nastavnog procesa. Time podupiremo tezu kako predstavljamo veliku stručnu podršku nastavnom procesu. Mora se napustiti slika školskog knjižničara koja ga prikazuje kao nekoga tko se bavi isključivo knjigama. Školski knjižničar mora biti jedinstvena osoba u školi koja se ne boji uzeti bilo koje znanje u ruke i pozabaviti se njime. On treba nastavni proces gledati izvana i istraživati ga, proučavati i nadopunjavati. Slika školskog knjižničara prikazuje osobu koja zna pronaći sve o svemu, koja se ne boji znanja, a koja se istovremeno ne boji reći:“ Ne znam, ali ću pronaći i  savladati.“

Imajući sve ovo na umu kroz ovu radionicu polaznici će ući u svijet Kemije i upoznati periodni sustav i nekoliko načina snalaženja u njemu na nov i zabavan način uzimajući u obzir potrebe današnje djece kod koje učenje mora biti dinamično i zaigrano te u kojemu će oni biti glavni likovi i nosioci radnje.

 

Radionica broj 2

Drugo lice bajki

dr. sc. Anita Tufekčić

OŠ „Antun i Stjepan Radić“ Gunja

Biljana Krnjajić

OŠ Siniše Glavaševića, Vukovar

Sažetak

Dramski izraz podrazumijeva svaki oblik izražavanja u kojemu su stvarni ili izmišljeni događaji, bića, predmeti, pojave i odnosi predstavljeni pomoću odigranih uloga i situacija. Dramski odgojni postupci primjenjivi su u raznim područjima školskog života. Dogovoreni okvir dramske igre (Koju ulogu igramo? Što radimo? S kojim ciljem? U kakvim smo međusobnim odnosima?) može sudionicima ponuditi smisleni kontekst njihova doživljaja povezujući ga sa sadržajem koji se dramskom igrom prorađuje. Svaka dramska situacija je neponovljiva zbog jedinstvenosti svakog sudionika i svakog voditelja-učitelja pa od svake dramske igre, vježbe i tehnike svakom izvedbom nastaje njezina inačica ili nova igra ili vježba. Dramska je aktivnost izuzetno djelotvorna u unutarpredmetnoj i međupredmetnoj povezanosti jer različite skupine učenika mogu dobiti različite uloge i zadatke u zajedničkom projektu.

Opći su ciljevi radionice osvijestiti važnost čitanja/pripovijedanja bajki djeci u ranoj školskoj dobi te pokazati kako su njihove teme i sadržaji iznimno pogodni za interpretaciju i analizu dramskim tehnikama. Specifični je cilj, na primjeru bajke „Pepeljuga“, s polaznicima proći put od lošeg mišljenja o sebi, zbog lošeg mišljenja drugih, do razvijanja samostalnosti te stjecanja pozitivnog identiteta.

 

Radionica broj 3

Laboratorij održivog razvoja – Agenda 2030

Sandra Vidović

Prva riječka hrvatska gimnazija

Sabina Saltović  

Prva riječka hrvatska gimnazija

Sažetak

U sklopu radionice Laboratorij održivog razvoja - Agenda 2030 sudionici će se upoznati s globalnim ciljevima održivog razvoja do 2030. godine koji su općeniti i moraju biti primjenjivi u svim državama i zajednicama. Jačanjem kapaciteta svih dionika u području održivog razvoja postiže se razumijevanje i prihvaćanje koncepta održivog razvoja. Oblikovanje održivog društva, realizacija ciljeva održivog razvoja ne ovisi samo o stručnjacima i državnim politikama, već svatko od nas treba preuzeti svoj dio odgovornosti za očuvanje i opstanak održivog svijeta. Djeca i mladi već danas imaju pravo i obvezu sudjelovati u oblikovanju budućega društva, a time i u zaštiti prirode i okoliša. Odgovorno sudjelovanje mladih može se razvijati samo ako steknu nužna znanja i sposobnosti. Stoga obrazovanje za održivi razvoj nije samo obaveza škola, već cjelokupnog društva.

Za ovu radionicu odabrale smo metodu World Caféa koja je prikladna za razmjenu znanja i ideja među sudionicima te se nadamo da će nekome od sudionika poslužiti kao poticaj za daljnje usavršavanje i djelovanje u području održivog razvoja.

 

Radionica broj 4

Priče na Instagramu

Denis Vincek

Osnovna škola Ante Kovačića, Zlatar

Krešimir Varga

Škola za umjetnost, dizajn, grafiku i odjeću Zabok

Sažetak

Medijsko opismenjivanje uključuje pristup medijima, analizu medijske poruke, kritičko promišljanje o medijskoj poruci te kreiranje poruke i njezino odašiljanje putem medija. Budući da je društvena mreža Instagram danas vrlo popularna među mladima i da gotovo svi tinejdžeri imaju svoj profil na njoj, priče na Instagramu predstavljaju u novom digitalnom dobu odlično sredstvo u procesu medijskog opismenjivanja učenika. Pritom, kao konkretan primjer pomoću kojega se mogu obraditi sva četiri segmenta definicije medijske pismenosti može poslužiti – reklama u obliku priče na Instagramu.

 

Radionica broj 5

Organizacija javnog događaja izvan škole: vođenje, suradnja, rezultati, ciljevi

Robert Posavec

Centar za odgoj i obrazovanje Čakovec

Sažetak

Školski se knjižničar u svome radu bavi provedbom javne i kulturne djelatnosti škole, čiji sadržaj proizlazi iz zakonske autonomije škole. Tekst donosi pregled osnovnih odrednica organizacije javnog događaja izvan škole – škola je neprofitna organizacija, njezina javna aktivnost mora biti utemeljena na njezinom identitetu, javna aktivnost mora sadržavati jasne pokazatelje uspješnosti, jasan i kvalitetan plan rada, provodi je školski knjižničar, koji mora znati dobro upravljati timom da bi ostvarivao planirane rezultate. Budući da tijekom svoga formalnog obrazovanja školski knjižničar ne usvaja znanja iz svih područja koja su mu potrebna u radu, on se mora dodatno obrazovati iz područja upravljanja ljudima i timovima, planiranja, financija i odnosa s javnošću.




Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Korisni linkovi
 > AZOO
 > MZO
 > HUŠK
 > HMŠK
 > HKD
 > HCD

Arhiva dokumenata
CMS za škole logo
Školski knjižničari Republike Hrvatske / / knjiznicari.skole.hr / adela.granic@skole.hr
preskoči na navigaciju