2022-02-19 14:01:00

PDP

Sažeci primjera dobre prakse

4. sesija

Svaka sesija sastoji se od četiri primjera dobre prakse i održat će se u utorak, 29. 3. 2022. od 12:45 i ponoviti u srijedu 30. 3. 2022. u 8:00 sati.

1. primjer dobre prakse

Erazmusovci iz matematičke

Sanja Galic

III. Gimnazija Osijek

Sažetak

Erazmusovci iz matematičke su skupine Erasmus+ projekata KA 229 – partnerstva za razmjenu u školama „Sve za prirodu, priroda za sve“ i „Uvođenje akademske orijentacije i promjena predrasuda“ na školskoj društvenoj mreži Yammer, koji se od rujna 2020. provode u III. Gimnaziji Osijek. Oba projekta pripadaju međupredmetnoj temi Održivi razvoj (problemi okoliša, osviješteno građanstvo, profesionalna orijentacija) i kurikulumu Engleski jezik te pridonose razvoju ključnih kompetencija učenika. Ovo predstavljanje će prikazati rad školske knjižničarke s učenicima u radionicama i na diseminaciji projekata.

 

2. primjer dobre prakse

„Naša školska lipa“: od promatranja u parku i listanja u knjižnici do slike na plakatu

Mirna Luketin

Srednja škola Braća Radić Kaštel Štafilić – Nehaj

Sažetak

Cilj ovog rada jest predstaviti primjer dobre prakse školske knjižnice koji se odnosi na prilagodbu odgojno-obrazovnih aktivnosti za srednjoškolske učenike s teškoćama u razvoju u odjeljenjima pomoćnih zanimanja. Nastavni dvosat „Naša školska lipa“ održan je 30. listopada 2020. za prve razrede pomoćnih cvjećara i pomoćnih vrtlara Srednje škole Braća Radić u Kaštel Štafiliću – Nehaju, u suradnji školske knjižničarke, strukovnih nastavnika i pomoćnika u nastavi. Obuhvatio je razne aktivnosti: šetnju školskim parkom i promatranje stabala lipa, obilježavanje Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica i Mjeseca hrvatske knjige, pretraživanje priručno-referentne građe u školskoj knjižnici te likovnu radionicu. Uz nužne prilagodbe odgojno-obrazovnih ishoda i odgojno-obrazovnih očekivanja, postignuta je korelacija s nastavnim predmetima te su uključene sve međupredmetne teme. Članak naglašava važnu ulogu školske knjižnice u inkluzivnom obrazovanju, socijalizaciji učenika i njihovu cjelokupnom napretku. Konačno, ovim primjerom dobre prakse želi se osnažiti školske knjižničare za uspješnu prilagodbu i provedbu aktivnosti namijenjenih učenicima s teškoćama u razvoju.

 

3. primjer dobre prakse

Školski projekt Česi u Zagrebu - doprinos Čeha razvoju Zagreba

Ruža  Jozić

Gimnazija Sesvete, Zagreb

Suzana Pešorda

Gimnazija Sesvete, Zagreb

Sažetak

Kako je jedan od zadataka škole i školske knjižnice promicanje multikulturalnosti te  interkulturnog odgoja i obrazovanja, proveli smo školski projekt na temu doprinosa Čeha razvoju Zagreba i pokazali kako jedna manjinska zajednica može doprinijeti razvoju većinske, a istodobno održati identitet pripadnika manjine, njegovati kulturu i jezik svojih predaka. Željeli smo taj doprinos učiniti vidljivim i na taj način potaknuti učenike da budu otvoreni u prihvaćanju drugog, uvažavanju vrijednosti svake osobe te pokazati kako su oblici suživota mogući. Pripremajući ovu temu s učenicima i nastavnicima ostadosmo zadivljeni koliko je znanja, rada i marljivosti doseljenih Čeha ugrađeno u hrvatski i zagrebački znanstveni, gospodarski, kulturni i umjetnički život. Veze Hrvata i Čeha su brojne i čvrste – od višestoljetnog života u zajedničkoj državi do suradnje i razumijevanja u naše vrijeme. 

 

4. primjer dobre prakse

The Sun shines for all, eTwinning projekt

Alta Pavin Banović

Medicinska škola Osijek

Sažetak

The Sun shines for all naziv je eTwinning projekta u kojemu su sudjelovali učenici s mentorima i mentoricama iz: Bugarske, Turske, Litve, Hrvatske, Rumunjske, Italije, Jordana i Albanije tijekom školske godine 2020./2021. Cilj Projekta je analizirati temu održivoga razvoja i Agendu 2030. Ciljeve Agende 2030 učenici su upoznali, analizirali te ponudili rješenja u društvenim, kulturnim, umjetničkim i sportskim aktivnostima u kojima su otkrivali  individualnost, znatiželju i kreativnost te jačali organizacijske vještine i timski rad prema odgojno-obrazovnim očekivanjima međupredmetne teme Održivi razvoj i ishodima kurikula predmetnih tema u nastavi hrvatskoga jezika i biologije. Projekt je dobio nacionalnu, europsku oznaku kvalitete i eTwinning nagradu 2022.


Knjiznicari Republike Hrvatske