2022-02-20 13:55:00 PDP Sažeci primjera dobre prakse 3. sesija Svaka sesija sastoji se od četiri primjera dobre prakse i održat će se u utorak, 29. 3. 2022. od 12:45 i ponoviti u srijedu 30. 3. 2022. u 8:00 sati. 1. primjer dobre prakse Kutija puna osjećaja u knjižnici Ines Krušelj-Vidas OŠ Matije Gupca Gornja Stubica Sažetak Tekst donosi primjer dobre prakse školskog knjižničara u osnovnoj školi i prikazuje program rada s učenicima prvih razreda u kojem ih se potiče na čitanje knjiga o osjećajima i opušteni razgovor o pročitanom. Aktivnost ima više zadanih ciljeva i ostvaruje niz pozitivnih rezultata za učenike: učenici prepoznaju svoje emocije i uvažavaju emocije drugih, zainteresirani su za književna djela u kojima prepoznaju životne situacije, reagiraju na njih u razgovoru ili kreativnim likovnim uratkom, upoznaju školskog knjižničara i prostor školske knjižnice te sami odabiru slikovnice za samostalno čitanje.
2. primjer dobre prakse TwinReaders – Blizanci po čitanju Alida Devčić Crnić Osnovna škola Podmurvice, Rijeka Sažetak TwinReadersi su grupa Erasmus knjižničara iz Osnovne škole Podmurvice koja provodi čitanje u parovima s učenicima iz Grčke, Italije, Litve, Španjolske i Turske. Aktivnost je to koja se provodi unutar Erasmus KA229 i eTwinning projekta za razmjenu dobre prakse među europskim školama. Svako polugodište čita se naglas nova knjiga jednog Erasmus partnera na engleskom jeziku. Trajanje projekta produženo je na tri godine zbog pandemije koronavirusa. Erasmus aktivnosti se provode s mješovitom grupom učenika od 12 do 15 godina. Platforma eTwinning postaje zajednička online učionica u kojoj učenici šest europskih škola zajedno rade, čekajući mogućnost sastajanja uživo. Grupa se integrira, komunicira i međusobno surađuje preko videokonferencija, Zoom i Webex Cisco platforme.
3. primjer dobre prakse Istraživanje mogućnosti implementacije međupredmetnih tema u GPP školske knjižnice Đurđica Krčmar Zalar OŠ prof. Franje Viktora Šignjara, Virje Sažetak Školska knjižnica OŠ prof. Franje Viktora Šignjara u Virju sudjelovala je u provođenju i koordinaciji dvaju projektima unutar međupredmetne teme Građanskog odgoja i obrazovanja te su u projektne aktivnosti bili uključeni učenici svih razreda i desetak učitelja. Projekt Zelena učionica kraljice voća vođen je natječajem Zeleni pojas INA d. d., a rezultirao je edukativnim radionicama, promocijom zelene knjižnice, sadnjom voćnjaka − učionice jabuka te izradom ekoklupa za učionicu/čitaonicu. Projekt Tradicijom do uspjeha nastao je u okviru kulturno-obrazovne manifestacije Dani baštine i turizma za mlade, a učenici su ga predstavili na Stručnom skupu „Suvremeni pristupi učenju i poučavanju: Dani poduzetnosti, kulturne baštine i turističke kultureˮ.
4. primjer dobre prakse Moja slikovnica u Noći knjige Ana Brčić Bauer, OŠ Marije Jurić Zagorke, Zagreb Melita Horvatek Forjan OŠ Marije Jurić Zagorke, Zagreb Sažetak Učenici šestih razreda OŠ Marije Jurić Zagorke trebali su u okviru mjesečnoga projekta iz Hrvatskoga jezika izraditi svoju autorsku slikovnicu. Teme slikovnica trebale su biti primjerene učenicima drugih razreda koji su ih čitali i ocjenjivali. Nakon prezentiranja svojih 70 slikovnica u 6. razredima, učenici su ih samovrednovali i napravljen je uži izbor od 33 slikovnice koje su čitali učenici 2. razreda. Svaki je razred (a, b, c) dobio 11 slikovnica koje su zajedno s knjižničarkom i učiteljicom čitali dva tjedna. U novome krugu vrednovanja „drugašići“ su odabrali 9 slikovnica, a potom i 3 najzanimljivije koje su objavljene na stranicama virtualne školske knjižnice. U Noći knjige svi učenici od prvoga do četvrtoga razreda mogli su glasati i odabrati najbolju slikovnicu. |
Knjiznicari Republike Hrvatske |