2022-02-22 13:32:42

PDP

Sažeci primjera dobre prakse

1. sesija

Svaka sesija sastoji se od četiri primjera dobre prakse i održat će se u utorak, 29. 3. 2022. od 12:45 i ponoviti u srijedu 30. 3. 2022. u 8:00 sati.

1. primjer dobre prakse

 

Obrnutom učionicom do znanja

Davorka Lovrić Vlašić

OŠ Ivan Goran Kovačić, Gora, Petrinja

Sažetak

Primjerom dobre prakse prikazuje se povezanost međupredmetnih tema i odgojno-obrazovnih ishoda nastavnog predmeta Geografije.

Obrnuta učionica metoda je aktivnog učenja prema kojoj se učenici samostalno, kod kuće, upoznaju s nastavnim sadržajima. Na nastavnom satu proširuju i produbljuju znanje kroz vježbe i primjenu informacijske i komunikacijske tehnologije. Aktivnosti su usmjerene na učenike, a knjižničarka i učiteljica samo su voditelji i mentori koji učenicima daju kvalitetnu povratnu informaciju i potiču učenike na samostalno učenje.

 

2. primjer dobre prakse

Suradničko učenje i međupredmetno povezivanje

Marija Gajski

OŠ Ivana Mažuranića, Zagreb

Sažetak

Dvogodišnji projekt „Voda-izvor i nositeljica života“ koji se provodio u OŠ Ivana Mažuranića u Zagrebu primjer je timskog rada i angažmana svih učenika i učitelja škole. Učitelji su poticali znatiželju učenika obrađujući temu vode u okviru redovne nastave ili izvannastavnih aktivnosti tijekom školskih godina 2019./2020. i 2021./2021.

Organizirani su integrirani dani i tjedni u sklopu kojih su napravljene i interdisciplinarne radionice u kojima su surađivali učitelji različitih predmeta, pripremljena je izložba u predvorju škole, virtualna izložba, a rezultati su objavljeni i u virtualnoj knjižnici „Tajne male knjižnice“.

Svrha projekta bila je naučiti učenike na inovativan i poticajan način vrijednosti voda kako bi aktivno sudjelovali u očuvanju prirode s naglaskom na vodu jer razumijevajući prirodu i njezine zakonitosti, potičemo ih na aktivno sudjelovanje u očuvanju prirode reciklažom, štednjom vode i drugih održivih izvora energije.

Voditeljice (knjižničarka i profesorica Biologije i Kemije) su pripremale ideje prema kurikulumu za sve predmete i razrede i koordinirale projekt sudjelujući u provođenju nekih aktivnosti. Projekt je osmislila knjižničarka te je učiteljima pripremala materijale i literaturu za aktivnosti s učenicima.

 

3. primjer dobre prakse

Knjižnica in medias res: međupredmetne teme u školskoj knjižnici

Snježana Kovačević

Osnovna škola Zlatar Bistrica

Sažetak

Člankom „Knjižnica in medias res: međupredmetne teme u školskoj knjižnici“ želi se prikazati kako se međupredmetne teme u nastavnom procesu mogu provoditi i implementirati u planu i programu školske knjižnice.

Također, ovim primjerom dobrog iskustva nastoji se potaknuti školske knjižničare na provođenje sličnih aktivnosti u školskoj knjižnici i upoznati ih s prigodnim digitalnim alatima koji se pri tome mogu koristiti. Naime, školska knjižnica OŠ Zlatar Bistrica često surađuje s različitim nastavnim predmetima kao što je Hrvatski jezik, Geografija, razredna nastava, Engleski jezik, Likovna kultura, Priroda i društvo i drugi. S obzirom na to, tijekom prošle i ove školske godine proveden je velik broj sati, radionica i aktivnosti u kojima su se nastavni sadržaji iz različitih predmeta integrirali i inkorporirali u djelatnost školske knjižnice na međupredmetni način što je dovelo do raznovrsnosti u poučavanju i učenju u školskoj knjižnici. Učenici su se uključivali u aktivnosti kao što je: obilježavanje važnih datuma i obljetnica, u radionice, u kreativnu obradu lektire, u projekte, u mrežne sastanke i drugo, a učitelji su tijekom spomenutih aktivnosti poboljšali suradnju sa školskom knjižnicom i knjižničarkom što je dovelo do dinamičnijeg i kreativnijeg načina poučavanja. Tijekom aktivnosti nastali su brojni obrazovni digitalni sadržaji jer smo često koristili obrazovne digitalne alate i platforme kako bi rezultati rada učenika ostali trajno zabilježeni i kako bi se mogli koristiti i u budućim generacijama, a to su: digitalni posteri i plakati, e-knjige i e-brošure, prezentacije, video zapisi, fotografije, nastavni listići, kvizovi  i drugo.

 

4. primjer dobre prakse

BrickStorm - FIRST LEGO League - RePlay

Jelena Kelava Medaković

OŠ Špansko Oranice, Zagreb

Sažetak

BrickStorm je ime skupine učenika OŠ Špansko Oranice koja se priprema za nastup na međunarodnom natjecanju FIRST LEGO League. Ovo natjecanje u Hrvatskoj organizira Hrvatski robotički savez, a sudionici se natječu u četiri kategorije: robotska igra, tehnički intervju, projekt i temeljne vrijednosti. Pripreme za natjecanje uvode učenike u STEM područje, razvijaju kritičko mišljenje, potiču rješavanje problema, inovativnost, kreativnost i prije svega jačaju timski duh kojemu je osnovni cilj doprinos vlastitoj lokalnoj zajednici.

Tim BrickStorm 2020./2021. prvi je put nastupio na FIRST LEGO League i već se može pohvaliti osvajanjem nagrade Core Values na međunarodnom FIRST LEGO League Regia Adria natjecanju.


Knjiznicari Republike Hrvatske