2021-01-04 12:31:00

PDP

Sažeci primjera dobre prakse AM-i PM-2

Održavaju se prijepodne i popodne

Svaka sesija sastoji se od četiri primjera dobre prakse i održvaju se prijepodne, a ponavljaju popdne.

Ova prijepodnevna sesija ima oznaku AM-2, a popodnevna PM-2. Iako sesije imaju različite oznake, riječ je o istoj grupi primjera dobre prakse. Stoga, ako ste prijepodne odabrali sesiju AM-2 za popodnevnu odaberite neku drugu.

1. primjer dobre prakse

Čitanje ispod krošanja stabala

Alida Devčić Crnić

Osnovna škola Podmurvice, Rijeka

Sažetak

Godine 2020. Rijeka postaje Europska prijestolnica kulture - EPK 2020. Uključivši učenike, učitelje, roditelje i stanovnike našeg kvarta Mlaka u projekt Civilnih inicijativa: „Čitajmo zajedno ispod krošanja stabala“, postignuto je da svi građani više saznaju o  EPK projektu, da se aktivno uključe u njega i da sama škola dobije učionicu – čitaonicu na otvorenom – sjenicu u kojoj svi rado čitaju iz užitka, druže se i provode slobodno vrijeme, a pomoću dobivenih sredstava povećan je broj novih knjiga u školskoj knjižnici. Postavljena je i bookcrosing kućica u kojoj se ostavljaju knjige za slobodno čitanje.

Najvažnije je što je animirano susjedstvo škole na temu čitanja u međugeneracijskoj suradnji, suradnji školske i vrtićke dobi, međugraničnoj suradnji, suradnji sa sportskim udrugama, medijima, a sve s ciljem poticanja čitanja. Službenim završetkom „Čitanja ispod krošanja stabala“ projekt ostaje održiv, a učenici će razvijati naviku čitanja iz užitka i u godinama koje slijede.

Velik je to uspjeh Civilnih inicijativa jer dokazuje da i školska knjižnica s lokalnom zajednicom malim pomacima može mijenjati čitalačku kulturu, a projektom se školska knjižnica uključuje u život i rad lokalne zajednice.

 

2. primjer dobre prakse

Ekoslovarica: ekološko-edukativno-kreativni projekt

Snježana Kovačević

Osnovna škola Zlatar Bistrica

Sažetak

Ekoslovarica je projekt koji se u Osnovnoj školi Zlatar Bistrica počeo provoditi školske godine 2017./2018. u sklopu Nacionalnog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo, a projektne aktivnosti nastavili smo provoditi i sljedeće školske godine kako bismo ekoslovaricu digitalizirali i izdali kao obrazovni materijal. Nositelji su projekta stručna suradnica knjižničarka, učenici 3. razreda te njihove razredne učiteljice. Budući da je Osnovna škola Zlatar Bistrica međunarodna ekoškola, osmislili smo ovaj ekološko-edukativno-kreativni projekt tijekom kojega su učenici usvajali temeljne kompetencije vezane uz početno pisanje i čitanje te učili o ekologiji i ekološkim pojmovima istovremeno osmišljavajući ekoslovaricu. Za svako slovo hrvatske abecede učenici su osmislili ekološku izreku te ju oslikali. Suradnja između učenika naglašena je u ovom projektu time što su učenici zajedno oslikavali i crtali ekološke pojmove što je realizirano kroz nekoliko nastavnih sati u grupnom radu, izmjenjivali su se u aktivnostima nastavljanjem likovnog rada tamo gdje je drugi učenik stao i slično. Cilj projekta je da učenici usvoje ekološke pojmove, da razvijaju ekološku svijest te svojim primjerom educiraju i druge učenike kako se na odgovoran način odnositi prema okolišu.

 

3. primjer dobre prakse

Škola prijatelj misionara – Projekt

Marija Gajski

OŠ Ivana Mažuranića, Zagreb

Sažetak

Projekt „Škola prijatelj misionara“ proveden je u OŠ Ivana Mažuranića školske godine 2018./2019. s ciljem poticanja humanitarne djelatnosti, međukulturalnog razumijevanja i tolerancije.

Upoznavanje geografskih, povijesnih i kulturnih značajki Afrike i njezinih stanovnika vodi razumijevanju drugačije kulture, a time i toleranciji različitosti. Surađujući s našim misionarima koji djeluju u Africi, brinu o školovanju, prehrani i odgoju djece u siromašnim i ratnim područjima, učenici uče o ljudskim pravima, važnosti pitke vode i znanju.

Projekt su vodile vjeroučiteljica i školska knjižničarka. Religijske teme i aktivnosti vezane uz misijsku djelatnost u Africi i volontiranje provela je vjeroučiteljica, a svjetovne teme kompatibilne s radom školskog knjižničara (odgovornost za zajednicu, ljudska prava, geografske, povijesne, kulturne  i druge značajke Afrike) provedene su u školskoj knjižnici ili u suradnji s knjižničarkom. Tako su planirani i ostvareni ishodi  knjižničnog odgoja i obrazovanja u korelaciji s nekoliko predmeta te odgojno-obrazovna očekivanja međupredmetnih tema.

U sklopu projekta provedeni su i „Dani afričke kulture bajke i priče“ koji su kulminirali Danom Afrike na kojem je ugošćen gost iz Kameruna koji je učenicima održao predavanje o svojoj zemlji. 

Učenici su pokazali veliki interes za aktivnosti, pogotovo za humanitarni rad. Prikupljen je velik broj donacija koje su upućene na prave adrese (siromašne obitelji u našoj zajednici, bolnica, dječji vrtić), a prikupljena financijska sredstva predana su uredu za misije „Papinska misijska djela“ koji ih raspodjeljuje na područja u kojima djeluju naši misionari.

 

4. primjer dobre prakse

Što se kuha u školskoj knjižnici

Tanja Radiković

Osnovna škola Ivanovec

Sažetak

Domaćinstvo i životne vještine koje ono obuhvaća na velika vrata vraća se u brojne škole. U doba sveopće digitalizacije učenicima nedostaje konkretnog manualnog rada, rada rukama, gdje se odmah vide rezultati rada i oni su konkretni, opipljivi, materijalni. Stoga sam se  ja, kao školski knjižničar, uključila u Projekt građanin u kojem je tema bilo kuhanje. Istraživanje, pretraživanje, rad na terenu uz donošenje starih kuharica naših baka i prabaka, razgovor s nutricionistom, budućim kuharima, sada srednjoškolcima i njihovim profesorima, i još mnogo zanimljivih aktivnosti vođene su i planirane iz školske knjižnice kao srca projekta. Rezultat rada na projektu izrada je kuharice koja će ostati kao trag u pisanom i digitalnom obliku.


Knjiznicari Republike Hrvatske