2021-01-04 12:31:00 PDP Sažeci primjera dobre prakse AM-2 i PM-2 Održavaju se prijepodne i popodne Svaka sesija sastoji se od četiri primjera dobre prakse i održvaju se prijepodne, a ponavljaju popdne. Ova prijepodnevna sesija ima oznaku AM-2, a popodnevna PM-2. Iako sesije imaju različite oznake, riječ je o istoj grupi primjera dobre prakse. Stoga, ako ste prijepodne odabrali sesiju AM-2 za popodnevnu odaberite neku drugu. 1. primjer dobre prakse Čitanje ispod krošanja stabala Alida Devčić Crnić Osnovna škola Podmurvice, Rijeka Sažetak Godine 2020. Rijeka postaje Europska prijestolnica kulture - EPK 2020. Uključivši učenike, učitelje, roditelje i stanovnike našeg kvarta Mlaka u projekt Civilnih inicijativa: „Čitajmo zajedno ispod krošanja stabala“, postignuto je da svi građani više saznaju o EPK projektu, da se aktivno uključe u njega i da sama škola dobije učionicu – čitaonicu na otvorenom – sjenicu u kojoj svi rado čitaju iz užitka, druže se i provode slobodno vrijeme, a pomoću dobivenih sredstava povećan je broj novih knjiga u školskoj knjižnici. Postavljena je i bookcrosing kućica u kojoj se ostavljaju knjige za slobodno čitanje. Najvažnije je što je animirano susjedstvo škole na temu čitanja u međugeneracijskoj suradnji, suradnji školske i vrtićke dobi, međugraničnoj suradnji, suradnji sa sportskim udrugama, medijima, a sve s ciljem poticanja čitanja. Službenim završetkom „Čitanja ispod krošanja stabala“ projekt ostaje održiv, a učenici će razvijati naviku čitanja iz užitka i u godinama koje slijede. Velik je to uspjeh Civilnih inicijativa jer dokazuje da i školska knjižnica s lokalnom zajednicom malim pomacima može mijenjati čitalačku kulturu, a projektom se školska knjižnica uključuje u život i rad lokalne zajednice.
2. primjer dobre prakse Ekoslovarica: ekološko-edukativno-kreativni projekt Snježana Kovačević Osnovna škola Zlatar Bistrica Sažetak Ekoslovarica je projekt koji se u Osnovnoj školi Zlatar Bistrica počeo provoditi školske godine 2017./2018. u sklopu Nacionalnog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo, a projektne aktivnosti nastavili smo provoditi i sljedeće školske godine kako bismo ekoslovaricu digitalizirali i izdali kao obrazovni materijal. Nositelji su projekta stručna suradnica knjižničarka, učenici 3. razreda te njihove razredne učiteljice. Budući da je Osnovna škola Zlatar Bistrica međunarodna ekoškola, osmislili smo ovaj ekološko-edukativno-kreativni projekt tijekom kojega su učenici usvajali temeljne kompetencije vezane uz početno pisanje i čitanje te učili o ekologiji i ekološkim pojmovima istovremeno osmišljavajući ekoslovaricu. Za svako slovo hrvatske abecede učenici su osmislili ekološku izreku te ju oslikali. Suradnja između učenika naglašena je u ovom projektu time što su učenici zajedno oslikavali i crtali ekološke pojmove što je realizirano kroz nekoliko nastavnih sati u grupnom radu, izmjenjivali su se u aktivnostima nastavljanjem likovnog rada tamo gdje je drugi učenik stao i slično. Cilj projekta je da učenici usvoje ekološke pojmove, da razvijaju ekološku svijest te svojim primjerom educiraju i druge učenike kako se na odgovoran način odnositi prema okolišu.
3. primjer dobre prakse Škola prijatelj misionara – Projekt Marija Gajski OŠ Ivana Mažuranića, Zagreb Sažetak Projekt „Škola prijatelj misionara“ proveden je u OŠ Ivana Mažuranića školske godine 2018./2019. s ciljem poticanja humanitarne djelatnosti, međukulturalnog razumijevanja i tolerancije. Upoznavanje geografskih, povijesnih i kulturnih značajki Afrike i njezinih stanovnika vodi razumijevanju drugačije kulture, a time i toleranciji različitosti. Surađujući s našim misionarima koji djeluju u Africi, brinu o školovanju, prehrani i odgoju djece u siromašnim i ratnim područjima, učenici uče o ljudskim pravima, važnosti pitke vode i znanju. Projekt su vodile vjeroučiteljica i školska knjižničarka. Religijske teme i aktivnosti vezane uz misijsku djelatnost u Africi i volontiranje provela je vjeroučiteljica, a svjetovne teme kompatibilne s radom školskog knjižničara (odgovornost za zajednicu, ljudska prava, geografske, povijesne, kulturne i druge značajke Afrike) provedene su u školskoj knjižnici ili u suradnji s knjižničarkom. Tako su planirani i ostvareni ishodi knjižničnog odgoja i obrazovanja u korelaciji s nekoliko predmeta te odgojno-obrazovna očekivanja međupredmetnih tema. U sklopu projekta provedeni su i „Dani afričke kulture bajke i priče“ koji su kulminirali Danom Afrike na kojem je ugošćen gost iz Kameruna koji je učenicima održao predavanje o svojoj zemlji. Učenici su pokazali veliki interes za aktivnosti, pogotovo za humanitarni rad. Prikupljen je velik broj donacija koje su upućene na prave adrese (siromašne obitelji u našoj zajednici, bolnica, dječji vrtić), a prikupljena financijska sredstva predana su uredu za misije „Papinska misijska djela“ koji ih raspodjeljuje na područja u kojima djeluju naši misionari.
4. primjer dobre prakse Što se kuha u školskoj knjižnici Tanja Radiković Osnovna škola Ivanovec Sažetak Domaćinstvo i životne vještine koje ono obuhvaća na velika vrata vraća se u brojne škole. U doba sveopće digitalizacije učenicima nedostaje konkretnog manualnog rada, rada rukama, gdje se odmah vide rezultati rada i oni su konkretni, opipljivi, materijalni. Stoga sam se ja, kao školski knjižničar, uključila u Projekt građanin u kojem je tema bilo kuhanje. Istraživanje, pretraživanje, rad na terenu uz donošenje starih kuharica naših baka i prabaka, razgovor s nutricionistom, budućim kuharima, sada srednjoškolcima i njihovim profesorima, i još mnogo zanimljivih aktivnosti vođene su i planirane iz školske knjižnice kao srca projekta. Rezultat rada na projektu izrada je kuharice koja će ostati kao trag u pisanom i digitalnom obliku. |
Knjiznicari Republike Hrvatske |