2021-01-05 12:13:00 PDP Sažeci primjera dobre prakse AM-1 i PM-1 Održavaju se prijepodne i popodne Svaka sesija sastoji se od četiri primjera dobre prakse i održvaju se prijepodne, a ponavljaju popdne. Ova prijepodnevna sesija ima oznaku AM-1, a popodnevna PM-1. Iako sesije imaju različite oznake, riječ je o istoj grupi primjera dobre prakse. Stoga, ako ste prijepodne odabrali sesiju AM-1 za popodnevnu odaberite neku drugu. 1. primjer dobre prakse Baština cijelog svijeta - od davnina do vječnosti Marija Purgar OŠ „Grigor Vitez“, Osijek Sažetak Prepoznavši brojne prednosti pripovijedanja bajki i priča, koje su bliske mašti i percepciji djece i odraslih, godinama uspješno provodimo projekt Pripovijedanje za život: čarolija iza riječi koji je prerastao granice naše knjižnice te okupio učenike, nastavnike i knjižničare drugih osnovnih škola na zajedničkom javnom pripovijedanju na gradskoj razini (Svjetski dan pripovijedanja 2018.). Nakon višemjesečnog pripremanja učenici pripovjedači, s ponekim gostom nastavnikom, stručnim suradnikom ili roditeljem, s lakoćom i umješnošću kazivanja bajki na Svjetski dan pripovijedanja nude slušateljima čaroliju koja je u današnjem digitalnom dobu prijeko potrebna. Ovaj primjer dobre prakse prikazuje uspješan način promicanja, razvitka i unapređivanja kulture i umijeća pripovijedanja kod učenika viših razreda te pozitivne učinke na razvoj njihovog vokabulara, govornog izražavanja i autentičnog komuniciranja pri čemu je istaknuta uloga bajki kao priča ugođaja, priča slika i priča procesa i transformacije.
2. primjer dobre prakse Školska knjižnica – mjesto suradničkog učenja u nastavi Geografije Gorana Hasel OŠ Vladimira Nazora, Vinkovci Zrinka Jurić OŠ Vladimira Nazora, Vinkovci Sažetak Učenici 5. razreda u radu u skupinama proširili su svoje znanje o regijama Europe u školskoj knjižnici koja je postala mjesto suradničkog učenja. Osim samog prostora knjižnice, korištena je i knjižnična građa (referentna zbirka knjiga, pomoćna literatura i djela za cjelovito čitanje). Ishodi dvosata proizašli su iz kurikuluma Geografije i Hrvatskoga jezika, ostvarena je korelacija i s drugim predmetima, ali i odgojno-obrazovnim očekivanjima kurikuluma međupredmetnih tema. U svim aktivnostima poticano je suradničko učenje, komunikacija među članovima skupine i natjecateljski duh. Aktivnosti su bile vremenski ograničene te se od učenika očekivala kvalitetna organizacija, preuzimanje odgovornosti te poštivanje vremena. Uvodna aktivnost odnosila se na snalaženje na geografskoj karti postavljanjem zastava država na pripadajuće mjesto. U drugoj aktivnosti učenici su radili po postajama – njih šest za šest regija Europe. U završnoj aktivnosti natjecali su se učitavanjem pitanja s QR kodova i odgovaranjem na njih. Na kraju je izvršeno vrednovanje kao učenje popunjavanjem tablice za samoprocjenu i vršnjačku procjenu rada u skupini.
3. primjer dobre prakse Lov na blago u školskoj knjižnici Ines Krušelj-Vidas OŠ Matije Gupca Gornja Stubica Sažetak Lov na blago u školskoj knjižnici nastavni je sat za učenike petih razreda u kojem se razvijaju njihove vještine informacijske pismenosti, tj. osposobljava ih se za pronalazak informacija pomoću stvarnih i virtualnih izvora. Učenici se upoznaju se s Univerzalnom decimalnom klasifikacijom kako bi razumjeli princip razmještaja stručnih knjiga u školskoj knjižnici i mogli koristiti mrežni katalog školske knjižnice. Kako bi se ova nezaobilazna tema približila uzrastu učenika, u oblikovanju nastavne jedinice korišteni su elementi igrifikacije nastave.
4. primjer dobre prakse Grotulja - tradicija u novom ruhu Marija Čelan – Mijić OŠ Pujanki, Split Ana Ćaleta OŠ Trilj, Trilj Sažetak Projekt '"Grotulja - tradicija u novom ruhu'' realiziran je u OŠ Trilj suradnjom učenika i učiteljice 4.a razreda i knjižničarke, tijekom nastavne 2018./2019. godine, djelomično i kao projekt Građanskoga odgoja i obrazovanja. Kako se 2018. godine obilježavala Europska godina kulturne baštine, istraživanje i prezentacija grotulje kao nematerijalne kulturne baštine podržali su zajednički cilj, a to je podizanje svijesti o važnosti i značenju kulturne baštine. Grotulja je niz oraha nanizana na konopac (špag). U prošlosti je grotulja bila znak ljubavi. Ako bi djevojka prihvatila grotulju, prihvatila bi mladićevu ljubav. Danas je grotulja znak dobrodošlice, prijateljstva i suvenir. |
Knjiznicari Republike Hrvatske |