2021-01-06 00:38:00

Radionice

Sažeci radionica od 6. do 10.

Održavaju se prijepodne

Radionica broj 6

Igrajmo se glagoljicom!

dr.sc. Irena Bando

OŠ Jagode Truhelke, Osijek

Marija Purgar

OŠ „Grigor Vitez“, Osijek

Sažetak

Europska godina kulturne baštine (2018.) naglasila je važnost osvještavanja značaja glagoljičke kulturne baštine u suradničkom radu dviju školskih knjižnica. Kompleksnost teme pronašla je svoje uporište unutar projekta o glagoljici, gdje su školske knjižničarke sa svojim učenicima timski i suradnički realizirale planirane sadržaje primjenjujući suvremeni pristup poučavanju glagoljice zasnovan na vođenom istraživačkom učenju, učenju pomoću društvenih igara, kreativnih radionica, međupredmetnim povezivanjem i učinkovitim korištenjem IKT-a.

Cilj je radionice prikazati pretraživanje informacija s određene mrežne stranice i korištenje ciljanih edukativnih izvora kako bi se izbjeglo „lutanje“ po internetu. Također se naglašava važnost korištenja metoda i strategija stvarne i virtualne stvarnosti povezanih s odgojno-obrazovnim ishodima upotrebom suvremenih pristupa učenju koji potiču kreativni proces i samostalni istraživački rad.

Po završetku radionice sudionici će dobiti praktična znanja za poučavanje glagoljičke kulturne baštine temeljene na kritičkom mišljenju, kreativnosti i cjeloživotnom učenju.

 

Radionica broj 7

Malo kamena i puno snova

Ksenija Kesegi-Krstin

Ugostiteljsko-turistička škola, Osijek

Nataša Mesić Muharemi

Osnovna škola Darda, Darda

Sažetak

Cilj je radionice upoznati se sa životom i stvaralaštvom Jure Kaštelana te naučiti koristiti digitalni alat ThingLink za izradu digitalnoga interaktivnoga postera. Pripremljena digitalna izložba može se postaviti na računalu u knjižnici, na školsku mrežnu stranicu ili na društvene mreže, kako bi bila dostupna većem broju korisnika. Sudionici će na radionici izrađivati vizualnu poeziju u alatu WordArt te izraditi digitalne postere za interaktivnu izložbu povodom 100. godišnjice rođenja Jure Kaštelana, prema zadanim smjernicama. Evaluacija radionice provodi se digitalnim alatom Mentimetar.

 

Radionica broj 8

Zvuk za tišinu, pokret za zdravlje, zdravlje za život, život za knjigu

Svjetlana Dupan

Industrijsko-obrtnička škola Slatina

Sažetak

Radionica je namijenjena učenicima, učiteljima, stručnim suradnicima i administrativnom osoblju, tj. svima koji imaju sjedilački način rada i kojima dugotrajno i nepravilno sjedenje na radnom mjestu uzrokuje  napetost i bolove u tijelu i koji žele poboljšati vlastito psihofizičko zdravlje. Polaznici radionice će kroz kineziterapijske vježbe naučiti prevenirati nastanak i razvoj oboljenja uzrokovanih dugotrajnim sjedenjem, kroz vježbe disanja smiriti um i povećati koncentraciju, kroz zvučnu meditaciju i usredotočenu svjesnost naučiti potpuno se opustiti i smanjiti napetost i stres, a kroz sviranje zvučnih zdjela postići punu svjesnost.

 

Radionica broj 9

Kamishibai – japanska papirnata drama

 

dr. sc. Anita Tufekčić

OŠ „Antun i Stjepan Radić“ Gunja

Biljana Krnjajić

OŠ Siniše Glavaševića, Vukovar

Sažetak

 Zadirući daleko u prošlost Japanske umjetnosti kazališta, nailazimo na formu pripovijedanja priča zvanu Kamishibai. Kamishibai je jedinstveni medij koji kombinira usmene, vizualne i tiskane oblike pismenosti. Namijenjen je slušateljstvu, a ne čitanju djetetu.  Cilj je Kamishibai tehnike prvotno vizualno komunicirati s publikom putem slika koje su u prvom planu, a zatim slike upotpuniti ili animirati verbalnim informacijama. Da bi Kamishibai bio to što jest, osim postojanja slika na karticama za izmjenjivanje, njegovo je sljedeće bitno obilježje formiranje priče, odnosno teksta u pisanom obliku. Sam tekst, odnosno priča može nastati prije njenog oslikavanja, ali i nakon, ovisno o autoru. Svrha ove radionice je predstaviti polaznicima sam pojam Kamishibai, upoznati polaznike s navedenom formom (novom metodom pričanja priča), te prikazati utjecaj njegove primjene na učenje i razvoj djece u školskim ustanovama.  Odgojno obrazovni djelatnici (knjižničari) će kroz spomenutu novu tehniku  sami izraditi vlastitu Kamishibai predstavu koju mogu primjenjivati u daljnjem radu.

 

Radionica broj 10

Digitalni „Escape Room“ – razvoj inovativnosti, digitalne pismenosti i rješavanje problema

Ivana Ružić

I. osnovna škola Čakovec

Dražen Ružić

III. OŠ Čakovec

Sažetak:

Escape (class) room je igra koja je nastala kao računalna igrica. Rješavajući različite zadatke i zagonetke igrač je u igri došao do ključa ili rješenja za izlazak iz zaključane sobe. S vremenom je ova vrsta igre našla i svoje mjesto u nastavnom procesu. U zadanom vremenskom roku skupina učenika treba riješiti zadane zadatke, pronaći kod i otključati brave lokota. Učenici na taj način ostvaruju ishode i razvijaju vještine kao što su suradnja, kreativno razmišljanje, rješavanje problema i slično.


Knjiznicari Republike Hrvatske